ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه
شاخص های ارزیابی عملکرد 360 درجه
روشهای ارزیابی در بازخورد 360 درجه
مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه
پایان نامه ارزیابی عملکرد مدیران با روش 360 درجه

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

ارزیابی عملکرد مدیران دانشگاه ‌ها با رویکرد بازخورد 360 درجه

 

 

 

 

چکیده

هدف پژوهش حاضر ارزیابی عملکرد مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی با استفاده از بازخورد 360 درجه بود. در این پژوهش دانشجویان رشته تربیت بدنی به عنوان زیردستان، روسای دانشکده‌های تربیت بدنی به عنوان بالادستان، اساتید دروس تخصصی تربیت بدنی به عنوان همتایان و مدیران گروه تربیت بدنی (خود ارزیابی) جامعه پژوهش حاضر را تشکیل دادند. روش نمونه‌گیری پژوهش حاضر جهت انتخاب مدیران و مدیران ارشد از نوع کل شمار بود و روش نمونه‌گیری جهت انتخاب دانشجویان و اساتید به صورت تصادفی بود (96 (N=. ابزار جمع‌آوری داده‌ها در این پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. 

 

در این پرسشنامه 40 ویژگی مدیر در قالب چهار عامل اصلی مهارت‌های مدیریتی، مهارت‌های فنی، ویژگی‌های اجتماعی و ویژگی‌های شخصیتی به صورت جمله خبری و در مقایس پنج ارزشی لیکرت تدوین شده بود. در پژوهش حاضر پایایی کلی این پرسشنامه 97/0 بدست آمد. روش آماری این پژوهش شامل آمار توصیفی و استنباطی بود که از آمار توصیفی برای رسم جداول فراوانی و نمودارها استفاده شد. در قسمت آمار استنباطی از آزمون تحلیل واریانس یک طرفه و آزمون تعقیبی شفه استفاده گردید. نتایج تجزیه و تحلیل نشان داد که تفاوت معناداری بین نتایج ارزیابی گروه های مورد بررسی در خصوص مهارت‌های مدیریتی و فنی و ویژگی‌های اجتماعی و شخصیتی در سطح معناداری 001/0 وجود دارد. در نهایت با شناسایی نقاط کور رفتار مدیران و همچنین نقاط قوت و ضعف آنان پیشنهادهایی برای بهینه سازی رفتار آن‌ها ارائه شد.

 

 

 

واژه های کلیدی: 

مهارت‌های مدیریتی

مهارت‌های فنی

ویژگی‌های اجتماعی

ویژگی‌های شخصیتی

بازخورد 360 درجه

 

 

 

 

 

 ‌تعریف مساله

امروزه ورزش یکی از اموری است که به عناوین مختلف در جهان مطرح شده و گروه‌های بسیار زیادی به اشکال مختلف با آن سروکار دارند؛ برخی از مردم ورزشکار حرفه‌ای هستند و گروهی ورزشکار آماتور؛ گروهی طرفدار و علاقه‌مند به ورزش و دیدن برنامه‌ها و نمایشات ورزشی بوده و عده‌ای نیز از راه ورزش امور خویش را می‌گذرانند. با افزایش چشمگیر نقش ورزش در توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و حتی سیاسی کشورها، پیشرفت در زمینه ورزش به یکی از الویت‌های استراتژیک برنامه‌ریزان در کشورهای دنیا تبدیل شده است (جکسون و پالمر، 1380).

 

مدیران ورزشی، به عنوان بازوهای اجرایی تشکیلات ورزش کشورها با اهداف تعمیم و گسترش ورزش همگانی و قهرمانی، متولی رشته‌های ورزشی مربوط به خود هستند و وظیفه سیاست‌گذاری، خط‌مش گذاری و تعیین استراتژی را در رشته‌های ورزشی مربوط به خود بر عهده دارند. یکی از اهداف مدیران در سازمان‌های ورزشی، مانند هر سازمان دیگری، رسیدن به حداکثر کارآیی، اثربخشی و بهره‌وری است که بخشی از آن از طریق کسب افتخارات بین‌المللی محقق خواهد شد.

 

اثربخشی یک سازمان به عوامل متعددی بستگی دارد که بدون شک مهمترین آن‌ها نیروی انسانی است. در دانشگاه‌ها یکی از منابع انسانی که نقش برجسته‌ای در موفقیت دانشگاه دارد مدیران ورزشی، بویژه مدیران ورزشی ملی هستند که کوچکترین تصمیم آن‌ها می‌تواند عملکرد کل دانشگاه را در زمینه تربیت بدنی و ورزش‌های همگانی و قهرمانی تحت تاثیر قرار دهد. با توجه به اینکه کارکنان جهت رفع و جبران کاستی‌های گذشته، همچنین کشف توانایی‌های خود، به اطلاع از انتظارات دانشگاه در مورد خود و میزان عملکرد خود نیاز دارند، ارزیابی عملکرد نیروی انسانی فرآیندی بسیار ارزشمند است. مدیران کلاسیک ارزیابی را به منظور کنترل کار کارکنان انجام می‌دادند، اما امروزه هدف از ارزیابی، راهنمایی و ارشاد کارکنان برای مشارکت گروهی به منظور افزایش اثربحشی و کارایی است (دهقان قهفرخی، 1387).

 

مدیر اگر دریابد که دیگران درباره رفتارها، تصمیم‌گیری‌ها و الگوهای ارتباطی او چگونه می‌اندیشند و چگونه وی را ارزیابی می‌کنند (ارزیابی دیگران) می‌تواند نظرات بازخوردی آنان را با نتایج ارزشیابی شخصی خود (خود ارزیابی) سنجیده و برنامه خود بهینه‌سازی مناسبی برای بهبود عملکرد خویش تدارک ببیند. ارزیابی 360 درجه، به عنوان یکی از ابزارهای جدید ارزیابی عملکرد، با گردآوری اطلاعات از ذینفعان متفاوتی که با مدیر در ارتباط هستند، می‌تواند به مدیر در این زمینه کمک کند.

 

بازخورد 360 درجه یک روش مناسبی در زمینه توسعه کیفیت رهبری و مدیریت توسعه است. این فرآیند، سیکل کاملی است که خلاصه بازخوردی از همه افراد (سرپرستان، زیردستان و همکاران) در مورد جنبه‌های مختلف سبک رهبری و مدیریت و عملکردشان ارائه می‌کند. بعضی از سازمان‌ها بازخورد را برای یک بخش از سازمان و به طور سیستماتیک انجام می‌دهند. بازخورد به افراد کمک می‌کند تا ادراک خود را در مورد محیط کاریشان، با ادراک ارزیابی‌کنندگان مهم مقایسه کنند. این ارزیابی‌کنندگان می‌تواند شامل همکاران، زیردستان، مدیران و حتی مشتریان، عرضه‌کنندگان و اعضای اتحادیه باشند. سیستم‌های بازخورد 360 درجه به دلیل رواج ساختارهای تیمی و سازمانی مسطح‌تر و همچنین در واکنش به مشکلاتی که با سیستم‌های مدیریت عملکرد سنتی وجود داشته، توسعه یافته است. تعاریف مختلفی از این فرآیند ارائه شده است. به طور کلی بازخورد 360 درجه یا بازخورد چند منبعی، یک رویکرد ارزیابی عملکرد است که بر داده‌های جمع‌آوری شده از سرپرستان، همکاران، زیردستان، مشتریان و عرضه کنندگان تکیه دارد (مک‌کارتی، 2001). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل اول کلیات تحقیق 1

1-1- ‌تعریف مساله 2

1-3- ضرورت و اهمیت پژوهش 6

1-4- اهداف پژوهش 8

1-5- فرضیات پژوهش 9

1-6- محدودیت های پژوهش 10

1-7- پیش فرض‌های پژوهش 11

1-8- قلمرو پژوهش 11

1-9- تعاریف واژه‌ها و اصطلاحات 12

 

فصل دوم مبانی نظری و پیشینه تحقیق 11

2-1- مقدمه 12

2-2- مدیر کیست؟ مدیریت چیست؟ 13

2-3- وظایف مدیریتی 14

2-3-1- برنامه‌ریزی 16

2-3-2- سازماندهی 17

2-3-3- تأمین نیروی انسانی 18

2-3-4- هدایت 19

2-3-5- کنترل 19

2-4- مهارت‌های مدیریتی 20

2-4-1- مهارت‌های ادراکی 21

2-4-2- مهارت‌های میان فردی یا انسانی 23

2-4-3- مهارت فنی 24

2-5- نقش‌های مدیریتی 26

2-5-1- نقشهای انسانی یا میان فردی 27

2-5-2-  نقشهای اطلاعاتی 27

2-5-3- نقش‌های تصمیمی 28

2-6- ویژگی‌های مدیران موفق 28

2-7- ارزیابی عملکرد مدیران 32

2-8- ارزیابی عملکرد 37

2-9- تعریف ارزیابی عملکرد 37

2-10-تعریف ارزیابی عملکرد 38

2-11- منابع ارزیابی عملکرد 38

2-12- فرآیند ارزیابی عملکرد 43

2-13- رویکرد سنتی و جدید ارزیابی عملکرد 44

2-14- بازخورد 360 درجه 45

2-15- سطوح بازخورد 360 درجه 48

2-16- روش‌های ارزیابی در بازخورد 360 درجه 50

2-17- اهداف بازخورد 360 درجه 51

2-18- اهمیت درخواست بازخورد 53

2-19- مراحل فرآیند بازخورد 360 درجه 55

2-20- خصوصیات ارزشیابی کننده 56

2-21- مشکلات بکارگیری ارزیابی 360 درجه 57

2-23- پیشینه تحقیق 58

2-23-1- تحقیقات انجام شده در داخل کشور 58

2-22-2- تحقیقات انجام شده خارج کشور 64

 

فصل سوم روش‌شناسی تحقیق 56

3-1- مقدمه 57

3-2- روش پژوهش 57

3-3- جامعه آماری 57

3-4- نمونه و روش نمونه‌گیری 58

3-5- فرآیند اجرای پژوهش 58

3-6- متغیرهای پژوهش 59

3-7- ابزار اندازه‌گیری 61

3-7-1- روایی آزمون 62

3-7-2- پایایی آزمون 62

3-8- روش جمع‌آوری اطلاعات 63

3-9- روش‌های آماری 63

 

فصل چهارم نتایج و یافته‌های تحقیق 62

4-1- مقدمه 63

4-2- یافتههای توصیفی 63

4-2-1- وضعیت سن دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 63

4-2-2- مقطع تحصیلی دانشجویان دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 64

4-2-3- وضعیت سن اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 64

4-2-4- وضعیت تحصیلات اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 65

4-2-5- سابقه تدریس اساتید دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 66

4-2-6- سن مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 66

4-2-7- وضعیت تحصیلات مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 67

4-2-8- سابقه مدیریت مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 68

4-2-9- سابقه کار مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 68

4-2-10- سن مدیران عالی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 69

4-2-11- وضعیت تحصیلات مدیران عالی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی 70

4-2-12- سابقه مدیریت مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 70

4-2-13- سابقه کار مدیران عالی دانشگاههای استان خراسان رضوی 71

4-3- بررسی وضعیت طبیعی بودن دادهها 72

4-4- یافتههای استنباطی 73

4-4-1- آزمون فرض اول 73

4-4-2- آزمون فرض دوم 78

4-4-3- آزمون فرض سوم 82

4-4-4- آزمون فرض چهارم 86

4-4-5- آزمون فرض پنجم 90

 

فصل پنجم بحث و نتیجه‌گیری 85

5-1- مقدمه 86

5-2- خلاصه تحقیق 86

5-3- بحث و نتیجه گیری 88

5-4- پیشنهادات برخاسته از تحقیق 92

5-5- پیشنهادات برای تحقیقات آینده 93

منابع 92

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست جداول و اشکال….

شکل 2-1. ارزیابی چند منبعه 34

شکل 2-2. فرآیند ارزیابی عملکرد 34

جدول 2-1. تفاوت سیستم‌های ارزیابی عملکرد سنتی و مدرن 35

شکل 3-1. فرآیند اجرای تحقیق 58

جدول 3-1. متغیرهای پژوهش 59

جدول 3-2. ضرایب پایایی آزمون 60

جدول 4-1. سن دانشجویان 63

جدول 4-2. مقطع تحصیلی دانشجویان 64

جدول 4-3. سن اساتید 64

جدول 4-4. وضعیت تحصیلات اساتید 65

جدول 4-5. سابقه تدریس اساتید 65

جدول 4-6. سن مدیران گروه‌های تربیت بدنی 66

جدول 4-7. وضعیت تحصیلات مدیران گروه‌های تربیت بدنی 66

جدول 4-8. سابقه مدیریت مدیران گروه‌های تربیت بدنی 67

جدول 4-9. سابقه کار مدیران گروه‌های تربیت بدنی 67

جدول 4-10. سن مدیران عالی 68

جدول 4-11. وضعیت تحصیلات مدیران عالی 68

جدول 4-12. سابقه مدیریت مدیران عالی 69

جدول 4-13. سابقه کار مدیران عالی 69

جدول 4-14. نتایج آزمون کلموگروف ـ اسمیرنف برای بررسی وضعیت طبیعی بودن داده‌ها در پرسشنامهها 70

جدول 4-15. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های مدیریتی 71

جدول 4-16. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 71

جدول 4-17. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 72

جدول 4-18. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخص‌های مهارت‌های مدیریتی 72

جدول 4-19. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای مدیریتی 73

جدول 4-20. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارت‌های مدیریتی از دیدگاه گروه‌ها 73

جدول 4-21. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های فنی 74

جدول 4-22. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 74

جدول 4-23. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 75

جدول 4-24. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخص‌های مهارت‌های فنی 75

جدول 4-25. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخصهای فنی 76

جدول 4-26. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخص‌های مهارت‌های فنی از دیدگاه گروهها 76

جدول 4-27. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص مهارت‌های اجتماعی 77

جدول 4-28. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 77

جدول 4-29. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 78

جدول 4-30. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارت‌های اجتماعی 78

جدول 4-31. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروه‌ها در شاخصهای اجتماعی 79

جدول 4-32. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخصهای مهارت‌های اجتماعی از دیدگاه گروه‌ها 79

جدول 4-33. میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها در خصوص ویژگی‌های شخصیتی 80

جدول 4-34. نتایح آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی 80

جدول 4-35. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 81

جدول 4-36. نتایج آزمون کراسکال‌ولیس جهت مقایسه شاخصهای مهارت‌های شخصیتی 81

جدول 4-37. نتایج آزمون یو من ویتنی در خصوص مقایسه دو به دو گروهها در شاخص‌های شخصیتی 82

جدول 4-38. میانگین نمرات ارزیابی مدیران در خصوص شاخص‌های ویژگی‌های شخصیتی از دیدگاه گروهها 82

جدول 4-39. میانگین امتیاز ارزیابی کلی مدیران گروه‌های تربیت بدنی دانشگاه‌ها 83

جدول 4-40. نتایج آزمون تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی کلی 83

جدول 4-41. نتایج آزمون تعقیبی شفه برای مقایسه میانگین امتیاز ارزیابی مدیران گروه‌های تربیت بدنی 84

 

 

 

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری کودکان

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان دانلود مبانی نظری اختلالات رفتاری کودکان پیشینه تحقیق اختلالات رفتاری کودکان ادبیات نظری اختلالات رفتاری کودکان فصل دوم پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان مبانی نظری و پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی دانلود مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی تحصیلی پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی ادبیات نظری غنی سازی زندگی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 5

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 5 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

پروپوزال ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی

پروپوزال ارزیابی تطبیقی عملکرد سازمانهای غیر انتفاعی در توانمندسازی کودکان خیابانی کودکان خیابانی پروپوزال کودکان خیابانی پروپوزال درباره کودکان کار پروپوزال توانمندسازی کودکان خیابانی عدم توانمندسازی کودکان خیابانی نقش سازمانهای مردم نهاد در توانمندسازی کودکان خیابانی پروپوزال عملکرد سازمانهای مردم…

مبانی نظری سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان

مبانی نظری سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان رضایت شغلی معلمین سبک رهبری مدیران مدرسه رضایت شغلی معلمین خانم در تهران سنجش میزان رضایت شغلی دبیران زن رابطه سبک رهبری مدیران با رضایت شغلی معلمین مبانی…

پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی

پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور و همکاران پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی و پایایی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور تفسیر پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی…

تأثیر نظام اجتماعی و اقتصادی بر دوگانگی نهاد خلافت و سلطنت در دوره آل بویه

تأثیر نظام اجتماعی و اقتصادی بر دوگانگی نهاد خلافت و سلطنت در دوره آل بویه آل‌بویه یونانی گرایی نهضت ترجمه دوگانگی خلافت و سلطنت زمینه‌های اجتماعی و اقتصادی دوگانگی نهاد خلافت در دوره آل بویه سیستم همکاری در فروش فایل…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استعداد

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مدیریت استعداد مبانی نظری مدیریت استعداد دانلود مبانی نظری مدیریت استعداد پیشینه تحقیق مدیریت استعداد ادبیات نظری مدیریت استعداد فصل دوم پایان نامه مدیریت استعداد مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت استعداد ادبیات و مبانی…

پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی

پرسشنامه بررسی تاثیر نوجویی مصرف کننده بر ریسک ادراک شده و استفاده از بانکداری اینترنتی پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان دانلود پرسشنامه نوجویی در مصرف كنندگان پرسشنامه نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استاندارد نوجویی در مصرف كننده پرسشنامه استفاده از…

  • بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان
  • بررسی ذینفعان فن بازار و مطالعات تطبیقی آن در جهان تعریف فن بازار انواع فن بازار فن بازار در ایران ضرورت وجود فن بازار تفاوت فن بازار با سایر بازارها مدل های پیاده سازی فن بازار عوامل موثر بر موفقیت فن…

  • مبانی،پیشینه و هزینه های ورشکستگی و نقش نسبتهای مالی در این بین
  • مبانی،پیشینه و هزینه های ورشکستگی و نقش نسبتهای مالی در این بین نسبتهای مالی ورشكستگی از دیدگاه نیوتن هزینه های ورشکستگی مبانی ورشکستگی نقش نسبتهای مالی در ورشکستگی تحقیقات انجام شده ورشکستگی در ایران دانلود پایان نامه ورشكستگی دانلود پایان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش عکس العمل بازار سهام مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه عکس العمل بازار سهام دانلود مبانی نظری عکس العمل بازار سهام پیشینه تحقیق عکس العمل بازار سهام ادبیات نظری عکس العمل بازار سهام فصل…

  • علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن
  • علل و عوامل بروز مفاسد اداری و نقش قانون در جهت پیشگیری از آن دلایل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری علل بروز فساد اداری عوامل اقتصادی بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام روشهای پیشگیری…

  • بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها
  • بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها یارانه عدالت توزیعی پرداخت نقدی هدفمند‏سازی عدالت اجتماعی بررسی و آسیب شناسی هدفمندسازی پرداخت یارانه‏ ها سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل fileina فروشگاه ساز فایل فروشگاه…

  • ارزیابی اقلیم و زمین ریخت شناسی شهر بجنورد
  • ارزیابی اقلیم و زمین ریخت شناسی شهر بجنورد ژئومورفولوژی پالئوکلیماتولوژی بررسی اقلیم حوضه بجنورد بررسی ژئومورفولوژی حوضه بجنورد نقش پالئوکلیماتولوژی درحوضه بجنورد ارزیابی اقلیم و زمین ریخت شناسی شهر بجنورد دانلود پایان نامه رشته جغرافیا رفتن به سایت اصلی دانلود…

  • مقاله بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس
  • مقاله بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس امنیت در خلیج فارس نظام امنیتی خلیج‌فارس ترتیبات امنیتی خلیج فارس بررسی ترتیبات امنیتی در خلیج فارس دانلود مقاله ترتیبات امنیتی خلیج فارس امنیت‌ ملی‌ جمهوری‌اسلامی‌ ایران‌ در منطقه‌ خلیج‌فارس سیاستگزاریهای‌ امنیتی در…

  • مشکلات حقوقی تورم قوانین کیفری در ایران
  • مشکلات حقوقی تورم قوانین کیفری در ایران جرم انگاری تورم قوانین کیفری چالش های حقوقی دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد رشته حقوق کیفری و جرم شناسی مشکلات حقوقی تورم قوانین کیفری در ایران دانلود پروپوزال کارشناسی ارشد حقوق کیفری و جرم…

  • پاورپوینت برند و توسعه تجارت
  • پاورپوینت برند و توسعه تجارت دانلود رایگان پاورپوینت برند و توسعه تجارت پاورپوینت برند و توسعه تجارت برند و توسعه تجارت اهمیت برند در تجارت مفاهیم مختلف برند چرخه برندسازی ضرورت های توجه به موضوع برند در حوزه تجارت سطوح…

  • پرسشنامه بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها
  • پرسشنامه بررسی اثربخشی سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش در بانکها پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه سرمایه اجتماعی پرسشنامه سنجش سرمایه اجتماعی پرسشنامه ارزیابی فرایندهای مدیریت دانش پرسشنامه تاثیر سرمایه اجتماعی بر مدیریت دانش پرسشنامه رابطه سرمایه اجتماعی و مدیریت دانش پرسشنامه…

  • پاورپوینت بررسی پدیده کرونا
  • پاورپوینت بررسی پدیده کرونا پاورپوینت بررسی پدیده کرونا تعریف پدیده کرونا انواع کرونا تخلیه پر تخلیه قلم نوری تخلیه تابشی علت به وجود آمدن کرونا علت به وجود آمدن کرونا نشانه های کرونا بهترین زمان مشاهده ی کرونا آشکار شدن…

  • شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت سیستم برنامه ریزی منابع سازمان
  • شناسایی و اولویت بندی عوامل موثر در موفقیت سیستم برنامه ریزی منابع سازمان پایان نامه erp پایان نامه پیاده سازی erp در بانک مراحل پیاده سازی erp پیاده سازی erp در سازمان پیاده سازی برنامه ریزی منابع سازمانی در بانک…

  • پرسشنامه علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت
  • پرسشنامه علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسشنامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت پرسشنامه ارزش ویژه برند خدمات اینترنت پرسرعت پرسشنامه ارزش ویژه برند…

  • بررسی تطبیقی نگارگری مکتب تبریز و مکتب گورکانی هند
  • بررسی تطبیقی نگارگری مکتب تبریز و مکتب گورکانی هند نگارگری ایران مکتب نگارگری تبریز مکتب نگارگری گورکانی دانلود مقالات رشته هنر بررسی تطبیقی نگارگری مکتب تبریز و مکتب گورکانی هند دانلود مقالات هنر سیستم همکاری در فروش فایل فروش فایل…

  • مبانی نظری شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما
  • مبانی نظری شناسایی رابطه بین مدیریت برنامه ها و اثربخشی برنامه های صدا و سیما کارکردهای رسانه اثربخشی در رسانه اثربخشی برنامه های فرهنگی مدل های اثربخشی سازمانی الگوی مدیریت رسانه صدا و سیما عوامل موثر بر اثربخشی یک سازمان…

  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساختهای ضروری و عوامل موفقیت مدیریت دانش
  • چارچوب نظری و پیشینه پژوهش زیرساختهای ضروری و عوامل موفقیت مدیریت دانش مبانی نظری عوامل موفقیت مدیریت دانش دانلود مبانی نظری عوامل موفقیت مدیریت دانش پیشینه تحقیق عوامل موفقیت مدیریت دانش ادبیات نظری عوامل موفقیت مدیریت دانش فصل دوم پایان…

  • پرسشنامه عوامل موثر بر انتقال تکنولوژی در شرکت
  • پرسشنامه عوامل موثر بر انتقال تکنولوژی در شرکت پرسشنامه انتقال تکنولوژی پرسشنامه انتقال فناوری پرسشنامه عوامل موثر بر انتقال تکنولوژی پرسشنامه عوامل موثر بر انتقال فناوری رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه  رشته مدیریت پرسشنامه عوامل موثر بر انتقال تکنولوژی در شرکت…

  • پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن
  • پاورپوینت کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن دانلود پاورپوینتکتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن پاورپوینتکتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن دانلود خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن خلاصه کتاب مدیریت استراتژیک تألیف هانگر و ویلن…

  • سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان
  • سنجش تاثیر ارکان نظارتی برخواسته از حاکمیت شرکتی در تغییر حسابرسان پایان نامه حاکمیت شرکتی مکانیزم های حاکمیت شرکتی پایان نامه عوامل و آثار تغییر حسابرس تغییر حسابرس از دیدگاه حاکمیت شرکتی تاثیر مکانیزم های حاکمیت شرکتی بر تغییر حسابرس…

  • نقش ایران در منطقه‌گرایی و ایجاد ثبات در خاورمیانه
  • نقش ایران در منطقه‌گرایی و ایجاد ثبات در خاورمیانه منطقه گرایی جهانی شدن روابط بین‌الملل نقش ایران در ایجاد ثبات در خاورمیانه نقش ایران در منطقه‌گرایی نقش ایران در منطقه‌گرایی و ایجاد ثبات در خاورمیانه دانلود پایان‌نامه کارشناسی ارشد علوم…

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *